Dzieci

 

Diagnostyka neurologopedyczna

450 zł - 3x55 minut + opis

 

Diagnostyka neurologopedyczna koncentruje się na analizie i ocenie funkcji językowych i poznawczych, artykulacji oraz kompetencji komunikacyjnych dziecka. Obejmuje analizę wyników prób Całościowego Badania Logopedycznego, w tym informacji zebranych podczas wywiadu z rodzicami oraz testów językowych, takich jak TSJ, TRJ, SWM. Diagnoza stanowi pierwszy etap do zaplanowania terapii logopedycznej i jest wykonywana w DOMu przez Annę Łobacz, współzałożycielkę DOMu Terapeutycznego, dyplomowanego neurologopedę z kilkunastoletnim doświadczeniem zawodowym i wykładowcę akademickiego. Pani Ania jest również znana z największej kolekcji własnych portretów wykonanych przez dzieci :)

 

Diagnostyka integracji sensorycznej (SI)  

450 zł - 3x55 minut + opis

 

Diagnostyka Integracji Sensorycznej ma na celu rozpoznanie rodzaju dysfunkcji i opracowanie programu terapeutycznego dziecka. Proces diagnostyczny obejmuje trzy spotkania, spośród których pierwsze dwa służą przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami, wypełnieniu kwestionariuszy rozwoju sensomotorycznego, wykonaniu testów klinicznych, (m.in. testów kalifornijskich SI) oraz obserwacji funkcjonowania dziecka. Trzecie spotkanie ma charakter podsumowania, podczas którego nasz terapeuta szczegółowo omawia z rodzicami diagnozę, przedstawia zalecenia do pracy z dzieckiem oraz, jeśli istnieje taka potrzeba, prezentuje indywidualny program terapii.

 

Konsultacja psychologiczna

200 zł - 55 minut

 

Konsultacja psychologiczna koncentruje się wokół zgromadzenia informacji na temat dziecka, jego możliwości i ograniczeń rozwojowych oraz poznania przyczyn trudności z jakimi mierzy się dziecko. Konsultacja obejmuje pogłębiony wywiad psychologiczny, połączony z obserwacją dziecka, a dodatkowo może być uzupełniona o specjalistyczne testy psychologiczne. Trafne rozpoznanie problemu stanowi podstawę do zaplanowania dalszych działań terapeutycznych, oraz sporządzenia wytycznych do pracy z dzieckiem dla rodziców, nauczyciel i najbliższego środowiska dziecka.

 

Psychoterapia dzieci i młodzieży

Dzieci i młodzież 180 zł - 55 minut

 

Psychoterapia dzieci i młodzieży jest formą pomocy psychologicznej, jaką kierujemy do dzieci i młodzieży, przeżywających trudne doświadczenia emocjonalne, z którymi samodzielnie nie potrafią sobie poradzić. Cały proces terapeutyczny w DOMu odbywa się w ścisłej współpracy z rodzicami. Każdą terapię planujemy indywidualnie, w oparciu o pogłębiony wywiad dotyczący sytuacji dziecka i trudności z jakimi się zmaga.

 

Terapia mowy (logopedyczna), terapia miofunkcjonalna

140 zł - 55 minut (Terapia logopedyczna Anna Łobacz - 160 zł)

 

Proces terapii mowy w DOMu zaplanowaliśmy w taki sposób, aby był dla dzieci przyjemnością. Odbywa się on poprzez kierowaną zabawę z terapeutą, przy użyciu różnorodnych pomocy dydaktycznych. Podczas terapii dziecko ćwiczy i utrwala prawidłową artykulację i funkcje językowe oraz komunikacyjne. W terapii logopedycznej koncentrujemy się na usprawnianiu funkcji językowych i wypracowaniu prawidłowych czynności w obrębie aparatu artykulacyjnego, usuwaniu wad wymowy, wyrównywaniu opóźnień rozwoju mowy oraz rozwoju kompetencji komunikacyjnych. Terapię miofunkcjonalną dedykujemy zaś głównie dzieciom, które mają nawyk oddychania przez usta, po zabiegu usunięcia migdałków lub podcięcia wędzidełka podjęzykowego, dzieciom z wadami wymowy i zgryzu oraz tym, które są w trakcie leczenia ortodontycznego.

 

Terapia integracji sensorycznej (SI)  

140 zł - 55 minut

 

Terapia SI ukierunkowana jest na integrację pracy wszystkich zmysłów w celu prawidłowego odbierania i interpretowania bodźców z otoczenia. Systematycznie prowadzona pozwala na wyrównywanie trudności z koordynacją ruchową i planowaniem ruchu podczas codziennych czynności ruchowych takich jak np. ubieranie się, jazda na rowerze, czy zabawy manualne. Znacząco wpływa na poprawę koncentracji uwagi, wyrównuje nieprawidłowe napięcie mięśniowe, pozwala pokonać trudności w uczeniu się, pozytywnie wpływa na poczucie własnej wartości i mocy. Tę formę wsparcia zalecamy także dzieciom z opóźnionym rozwojem mowy oraz nadwrażliwością dotykową i wybiórczością pokarmową. W DOMu dbamy o to by zajęcia były dla dzieci przyjemnością. Cały proces terapeutyczny odbywa się poprzez zabawę, z wykorzystaniem różnorodnych, specjalistycznych pomocy terapeutycznych, dzięki czemu dzieci go uwielbiają :)

 

Diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego Neuroflow (CAPD)

350 zł

 

Neuroflow jest interaktywnym treningiem wyższych funkcji słuchowych usprawniającym procesy komunikowania i uczenia się dziecka. Przeznaczony jest dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (centralnymi zaburzeniami słuchu) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia. Trening Neuroflow prowadzony jest równolegle w domu z rodzicem i z providerem w naszej placówce. Przeznaczony jest dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (ang. Auditory Processing Disorder - APD), trudnościami z koncentracją uwagi słuchowej, trudnościami w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych, z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych i.in.

 

Zajęcia grupowe - Trening  Umiejętności Społecznych TUS

120 zł - 55 minut

 

Zajęcia grupowe są dla dzieci doskonałą okazją do budowania harmonijnych relacji z innymi, rozwijania kompetencji komunikacyjnych, zaznaczania własnych granic, nazywania własnych uczuć i emocji oraz rozwijania empatii i wrażliwości na potrzeby własne i innych. Zajęcia prowadzone są w niewielkiej grupie, w bezpiecznych emocjonalnie, kontrolowanych przez terapeutę warunkach i stanowią doskonałą okazję do doświadczania siebie i innych. Przeznaczone są dla dzieci, które z trudem adaptują się do nowych warunków, mają problemy z nawiązywaniem kontaktów, nie odnajdują się w grupie rówieśniczej, a także dzieci nieśmiałych, lękowych, o niskim poczuciu własnej wartości.

 

Wsparcie w nauce  

140 zł - 55 minut

 

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonego (i uśmiechniętego) pedagoga, który wspiera dziecko w nauce, pokazując, że może być ona przyjemnością. Dzięki systematycznemu wsparciu dzieci nabierają większej pewności siebie i wiary we własne możliwości.